Veliki gubici zračnih prijevoznika

Objavljeno 30.04.2020 - GospodarstvoIzdvojeno

Veliki gubici zračnih prijevoznika

Goleme gubitke zbrajaju i svi avioprijevoznici, pa će njemačka vlada pomoći Lufthansi s čak 9 milijardi eura. Prizemljeni su i svi zrakoplovi Croatia Airlinesa, a trenutačno se leti jednom dnevno.

Otkako su zbog koronavirusa više na zemlji nego među oblacima, aviokompanijama diljem svijeta prijeti bankrot. Primjerice, na međunarodnom aerodromu u Dubaiju dopušteni su samo odlazni letovi za strance.

Sredinom travnja Međunarodna organizacija avioprijevoznika objavila je da su izgubili 312 milijardi dolara, što je 25% više nego što se predviđalo zbog sporog otvaranja međunarodnog prometa.

– Neke od mjera koje pojedine države traže od nas nemoguće je provesti. Primjerice, ako želite držati socijalnu distancu u avionu, imate previše praznih mjesta i jedino što vam preostaje da biste preživjeli je povećanje cijena za 50 ili 100% – kaže Alexandre De Juniac, direktor Međunarodnog udruženja avioprijevoznika.

Bez državne pomoći, kaže, ne piše im se dobro. Lufthansi će pomoći njemačka vlada s oko 9 milijardi eura, a očekuju i pomoć Austrije, Švicarske i Belgije gdje Lufthansa posjeduje lokalne aviokompanije.

– Ovaj sastanak tražila je Lufthansa i potpredsjednik i ja sastat ćemo se s direktorom. Započet ćemo razgovore, ali mi sigurno nećemo pomagati njemačkoj tvrtki, ako to ne bude u interesu naše države – izjavio je austrijski kancelar Sebastian Kurz.

Airbus je pak objavio da u prvom kvartalu ove godine bilježi 481 milijun eura gubitka. Proizvodnja aviona smanjena je za više od trećine, a uoči objave financijskog izvješća, upozorili su 135 tisuća zaposlenih da će biti novih otpuštanja.

– Naša se industrija suočava s najvećom krizom u povijesti. Nema potražnje za zračnim putovanjima zbog ograničenja i zastoja u mnogim zemljama. Naši kupci, aviokompanije smanjile su kapacitete, prizemljile svoje flote i smanjile troškove – kaže Guillaume Faury, izvršni direktor Airbusa.

Ništa bolje ne stoji ni konkurentski Boeing. I uz rekordno niske cijene mlaznog goriva i nafte, predviđaju da će im za oporavak trebati oko 3 godine.

A kako u jeku globalne krize stoji Croatia Airlines koja je s 250 milijuna kuna državnog novca kupovala vrijeme do pojave strateškog partnera? Otkazano je oko 70% planiranih letova tako da trenutačno lete samo jedanput dnevno za Frankfurt.

– Konkretno u ožujku smo imali pad broja putnika u odnosu na prošlu godinu od 56%, a u travnju čak 95% što znači da mi u ovom trenutku prihoda praktički nemamo – kaže Slaven Žabo, komercijalni direktor poslova Croatia Airlinesa.

I kad svijet izađe iz izolacije, 70% građana planira putovanja avionom tek kad stabilizira osobne financije. No malo tko može prognozirati hoće li se i kada s putnicima vratiti i jeftina putovanja.

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u