U zadarsku luku stigla raketna topovnjača – ratni brod RTOP-21 Šibenik

Objavljeno 01.10.2016 - Vijesti

U zadarsku luku stigla raketna topovnjača – ratni brod RTOP-21 Šibenik

Povodom 25. obljetnice Dana obrane grada Zadra i osnivanja Otočkog bataljuna, bit će upriličen dolazak ratnog broda Hrvatske ratne mornarice RTOP-21 Šibenik.

Raketna topovnjača Šibenik uplovit će u Zadar u četvrtak 29. rujna u 17 sati i bit će usidrena na Liburnskoj obali.

Za Zadrane i posjetitelje bit će upriličeno i slobodno razgledavanje i posjeta ratnom brodu u petak 30. rujna u vremenu od 9-22 sata.

RTOP-21 Šibenik je ratni brod u sastavu flote Hrvatske ratne morarice. Izgrađen je u Brodogradilištu Kraljevica, a porinut je 28. kolovoza 1977.

RTOP-21 Šibenik je raketna topovnjača klase Rade Končar (raketna topovnjača klase 401). Razvoj ove klase brodova započeo je 1970-ih godina u SFRJ pod nazivom projekt Vrbas. Prvi brod u klasi, RTOP-401 Rade Končar, porinut je 15. listopada 1976. godine. Ukupno je izgrađeno 6 brodova ove klase: osim RTOP-401 te RTOP-402 (sada RTOP-21 Šibenik) to su RTOP-403 Ramiz Sadiku, RTOP-404 Hasan Zahirović-Laca, RTOP-405 Jordan Nikolov – Orce i RTOP-406 Ante Banina. Ove brodove projektirao je Brodarski institut iz Zagreba.

Trup broda izrađen je od čelika debljine 3 do 12 mm, poludeplasmanske je forme i podeljen na 11 vodonepropusnih prostora. Brod bi trebao zadržati plovnost u slučaju plavljenja bilo koje dvije susjedne prostorije. Dimenzije broda su: dužina preko svega – 44,99 m, širina – 8,4 m, gaz – 2,6 m, visina – 12,8 m. Standardna istisnina mu je 237 tona, dok puna istisnina iznosi 260 tona.

Ima kombiniranu pogonsku grupu (CODAG konfiguracija, od engl. Combined diesel and gas): dvije plinske turbine Rolls-Royce Marine Proteus 52 M/ 558 (svaka snage 3309 kW/4500 KS) i dva diezelova motora MTU 16 V 538 TB91 (svaki snage 2647 kW/3600 KS) koji pokreću četiri osovine, brodski vijci s prekretnim krilima propelera. Dizelski motori predstavljaju glavni pogon i koriste se za plovidbu u normalnim uvjetima, a plinske turbine su namjenjene za postizanje većih brzina potrebnih u borbi. S dizelskim pogonom brod ima maksimalnu brzinu od 25 čvorova, s plinskimim turbinama 28 čvorova, dok mu je maksimalna brzina 40 čvorova. Iako je RTOP-21 Šibenik stariji od RTOP-11 i RTOP-12, ima veću brzinu (40 čvorova naprema 37), a njegov pogonski sklop se pokazao puno pouzdanijim (za ove dvije raketne topovnjače predviđena je remotorizacija). Dopolov broda je 780 nautičkih milja sa 22 čv.

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u