Turističke agencije u Hrvatskoj očekuju 10 do 15 % više klijenata

Objavljeno 27.12.2018 - Turizam

Turističke agencije u Hrvatskoj očekuju 10 do 15 % više klijenata

Većina turističkih agencija očekuje rast prodaje paket-aranžmana za blagdanska putovanja i zimovanja u Hrvatskoj i inozemstvu u rasponu od 10 do 15 posto, pokazuje istraživanje Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) objavljeno u četvrtak. Istraživanje o stanju prodaje blagdanskih putovanja i zimovanja 2018./19., koje je UHPA provela među svojim članicama, pokazalo je da su agencije uglavnom zadovoljne prodajom, pri čemu manji broj kaže da je prodaja ostala na istoj razini, dok vrlo rijetki bilježe blagi pad prodaje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Kako navode iz UHPA-e, rezultati istraživanja potvrdili su dobro poznatu činjenicu da će hrvatski građani i ove godine Božić tradicionalno provesti u krugu obitelji i prijatelja, dok će se na putovanje izvan mjesta stanovanja odlučiti u vrijeme novogodišnjih blagdana i školskih praznika.

Kada je riječ o adventskim putovanjima u Hrvatskoj, prvi izbor i ove godine je Zagreb, a bilježi se blagi rast broja agencija koje u ponudi imaju organizirani dolazak u hrvatsku metropolu s polascima iz Istre, Dalmacije, Slavonije, središnje Hrvatske i drugih krajeva.

Zamjetan je i porast organiziranih grupnih dolazaka iz nama susjednih zemalja, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Mađarske, Slovenije i Srbije, kao i dalekih tržišta – Japana, Kine i Koreje, kažu iz UHPA-e.

“Hotelski kapaciteti u Zagrebu i okolici kao i privatni smještaj rasprodani su već nekoliko tjedana pa će onima koji se odlučuju u zadnji tren biti teško naći smještaj u hrvatskoj metropoli”, poručuju.

Po popularnosti slijedi Božićna bajka na imanju obitelji Salaj u Čazmi, a pojačano zanimanje za putovanja u vrijeme Adventa također bilježe i Marija Bistrica, Opatija i Split.

Kada je pak riječ o adventskim putovanjima u inozemstvo, hrvatski građani se najviše odlučuju za cjenovno povoljna jednodnevna ili dvodnevna putovanja autobusom u okolne države, pri čemu su najpopularnija odredišta Graz, Beč, Bratislava, Budimpešta, Prag i Salzburg.

“Porast prodaje adventskih putovanja na domaćem tržištu se kreće oko 10 posto, dok je za inozemstvo riječ uglavnom oko 12 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine”, pokazuje istraživanje.

Prodaja novogodišnjih aranžmana kod većine na prošlogodišnjim razinama

Iz UHPA-e navode da je prodaja novogodišnjih aranžmana u Hrvatskoj i inozemstvu kod većine agencija za sada na razini prošlogodišnjih rezultata, dok manji dio njih bilježi rast oko 10 posto.

Od domaćih destinacija, pored tradicionalno popularnih Dubrovnika, Opatije i Splita, pojačano je zanimanje za aranžmane za Bašku Vodu, Fužine, Rijeku, Pulu, Poreč, Rovinj, Vodice i toplice. Od stranih pak destinacija, građani Hrvatske se najčešće odlučuju za doček Nove godine u Beču, Budimpešti, Londonu, Parizu, Pragu i Rimu.

Sve veći broj građana odlučuje se i za aktivni zimski odmor u najpopularnijim skijalištima Austrije, Italije i Slovenije, a u odnosu na prošlu sezonu, većina članica UHPA-e tu očekuje dobre rezultate, s rastom u prosjeku od 10 posto.

Na skijanje će najveći broj građana krenuti u terminu zimskih školskih praznika, od 24. prosinca do 11. siječnja.

“U tzv. “hrvatskom skijaškom tjednu” od 5. do 12. siječnja iduće godine, kada su i cijene puno povoljnije, najčešće ćemo ih viđati u Gerlitzenu, Nassfeldu, Kronplatzu, Livignu, Marillevi, Folgariji, Passo Tonaleu, Sillianu, Cortini d’Ampezzo te slovenskim skijalištima (Kranjska Gora, Krvavec, Pohorje i dr.)”, kažu iz UHPA-e.

Napominju i da su Kupres i Jahorina u susjednoj BiH vrlo popularni zbog blizine i povoljnih cijena, dok i nekoliko agencija u ponudi ima skijanje na Platku i Sljemenu.
(Hina)

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u