Studija otkriva da će gradovi budućnosti biti izgrađeni oko nogometnih superstadiona

Objavljeno 02.05.2019 - Zanimljivosti

Studija otkriva da će gradovi budućnosti biti izgrađeni oko nogometnih superstadiona

Do 2060. ćemo imati pametne gradove od preko 200.000 stanovnika izgrađene oko nogometnih super-stadiona vrijednosti 800 milijuna eura

Nogometni stadioni diljem Europe pružaju brojne koristi lokalnoj zajednici, uključujući i veliki porast ulaganja u gradove. U prosjeku novi stadioni donose 585 milijuna eura lokalnoj zajednici te doprinose poboljšanju infrastrukture i povećanju zaposlenosti.
Studija koju je naručila kompanija Mastercard istražila je desetke novih stadiona, ali i one stadione koji će se tek izgraditi u gradovima koji sudjeluju u UEFA Ligi prvaka. Autor studije je Paul Fletcher, suosnivač Sveučilišnog kampusa za nogometni biznis, a za potrebe studije intervjuirano je 2.000 Europljana koji žive u blizini postojećih stadiona.

Ova studija predviđa da ćemo do 2060. u Europi imati čitave pametne gradove s populacijom od preko 200.000 stanovnika koji su izgrađeni oko superstadiona, i to zbog snage koju nogomet ima u zajednici. Očekuje se da će u samom središtu ovakvog nogometnog grada biti tehnološki najnapredniji stadion za čiju će izgradnju trebati više od 800 milijuna eura. Taj stadion će biti pokretač rasta grada i uz njega će se vezati i pametna prometna infrastruktura, škole, bolnice, trgovine – čak će imati i vlastite policijske snage.
Rezultati Mastercardove studije uzeli su u obzir podatke o potrošnji gradova koji su bili domaćini finala UEFA Lige prvaka u posljednjem desetljeću. Analitičari su otkrili da je broj transakcija na dan utakmica u Londonu, Milanu i Kijevu bio dvostruko veći od istog dana protekle godine. Fletcherov tim vjeruje da su razvoj nogometnog grada i uspjeh tima međusobno povezani.

Za manje od pedeset godina, prvi nogometni grad će biti izgrađen u nerazvijenom području koje će biti udaljeno do 80 minuta vožnje od druge ili treće najveće europske zračne luke. Analiza navodi kako će sama lokacija nogometnog grada biti odabrana zbog velikog prostranstva i neutralnosti.

Ova nova vrsta stadiona će biti višenamjensko mjesto koje može uključivati hotel, sveučilište, smještaj za studente, privatni medicinski centar, otvoreni i zatvoreni prostor za izvođenje glazbe te pokrivenu sportsku arenu za košarku, tenis i boks. Također, stadion može imati i centar za e-sport, izložbena i konferencijska mjesta.

Novi pristup izgradnje stadiona financirat će bogati ulagači, budući da će potražnja za posjedovanjem kluba uskoro nadmašiti ponudu, a očekuje se i kako će se vlasnici velikih klubova u budućnosti okrenuti uspostavi novih timova ili oživljavanju ugašenih klubova.

Iako konstrukcije ovog opsega ponekad nailaze na prosvjede, očekuje se da će lokalno stanovništvo pozdraviti izgradnju nogometnog grada. Istraživači su naveli nedavne uspješne priče koje uključuju Nogometnu akademiju Manchester Cityja koja je doprinijela izgradnji 6.000 novih domova u gradu i Arsenalov Emirates stadion koji je osigurao 3.000 domova u Londonu, od čega je 40% bilo pristupačnih cijena.

Pronaći pristupačan stan u zadnje dvije godine je teže nego ikada, a više od 50% ispitanika studije navodi kako si ne mogu priuštiti kupnju nekretnine bez povoljne stambene potpore kroz inicijative lokalne zajednice poput razvoja nogometnih stadiona.
„Kroz kontinuirano sponzorstvo UEFA Lige prvaka naša ljubav prema nogometu je narasla i vidjeli smo kako nogomet danas ostavlja pozitivno nasljeđe u izgradnji pametnih gradova i budućih zajednica“, poručili su iz kompanije Mastercard. „Navijači mogu osjećati kako im se život vrti oko kluba, a mi zamišljamo kako bi koncept pridruživanja timu u njegovom samom začetku bio nevjerojatno novo iskustvo za ljubitelje ove prekrasne igre.“
Ovo novo izvješće koje istražuje kako nogomet osnažuje pametne zajednice pokazalo je i kako je sport najučinkovitiji alat za povezivanje zajednice.

Gotovo jedan od pet ispitanika (17%) se složio da osjeća veliki osjećaj pripadnosti svom okruženju, a upravo je nogomet glavni razlog za to, u usporedbi s jednim od 10 ispitanika (10%) koji su naveli religiju kao izvor snažnog osjećaja povezanosti u zajednici.
Jedan od pet (21%) ispitanika smatra kako je nogomet glavna tema za raspravu u lokalnom kafiću.

Nakon šesnaestogodišnje karijere profesionalnog nogometaša, Paul Fletcher MBE koji je proveo istraživanje, sada je postao jedan od vodećih stručnjaka za stadione u Europi. Bivši je izvršni direktor Reebok Stadium Boltona, Mc Alpine Stadium Huddersfielda i bio je i komercijalni direktor stadiona Wembley.

„Nogomet obožavaju milijuni ljudi, a najupečatljiviji rezultat istraživanja je zapravo taj kako je nogomet moćan alat koji potiče zajednice na rast“, rekao je Paul Fletcher, suosnivač Sveučilišnog kampusa za nogometni biznis. „Nogomet mora biti u središtu, a ne na periferiji grada – to jednostavno nije to.“

Autor: Ana Subašić

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u