RIJEKA: 2013. godine 10 bicikla 150000 kuna, 2020. godine 28 bicikla 1.3 milijuna kuna

Objavljeno 02.11.2019 - VijestiZanimljivosti

RIJEKA: 2013. godine 10 bicikla 150000 kuna, 2020. godine 28 bicikla 1.3 milijuna kuna

Početkom 2020. godine Rijeka će uz financijsku podršku Ministarstva turizma RH na četiri lokacije postaviti terminale s električnim biciklima. Projekt uvođenja e-bicikala je tijekom Europskog tjedna kretanja predstavila Lorella Mekić iz Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Grada Rijeke, javlja portal mojarijeka.hr.

Na području grada Rijeke će se do kraja godine postaviti četiri biciklistička terminala i to na Jadranskom trgu, na pješačkom mostu preko Rječine, na platou ispred Dvorane mladosti te na krovu garaže Bazena Kantrida, a svaki od navedenih terminala imati će po sedam bicikala. Bicikli su posebne robusne izrade, nisu podložni krađi dijelova, imaju ugrađen GPS sustav i otporni su na atmosferske neprilike. Radi se o samoposlužnom sustavu, kojim će se korisnici moći koristiti svakoga dana tijekom cijele godine, a korištenje će se moći plaćati i postojećim gradskim pametnim karticama.

U prosincu će se postaviti i postolja za punjenje bicikala, dok bi u siječnju 2020. trebali biti isporučeni i električni bicikli. Grad Rijeka je potpisao ugovore s isporučiteljima, tvrtkama HT i UTE iz Pule, a ukupna vrijednost projekta iznosi 1.288.287,50 kuna, od čega Ministarstvo turizma temeljem javnog poziva sudjeluje s 200 tisuća kuna. Prednosti uvođenja javnih bicikala namijenjenih kako građanima, tako i turistima, odnose se na smanjenje udjela automobilskog prometa i unapređenje kvalitete života u gradu, a javni bicikli predstavljaju nadopunu postojećeg sustava prijevoza. Iako je Rijeka po klimatskim uvjetima i nadmorskoj visini pogodna za biciklistički promet, najveće ograničenje u organizaciji cjelovitog biciklističkog sustava predstavljaju izgrađenost grada, budući da je uz postojeće prometnice teško urediti biciklističke staze, kao i specifična konfiguracija grada koja obiluje strminama.

Prema podacima ankete o navikama građana Rijeke i okolice vezanim uz dnevna putovanja, pripremljene u sklopu EU projekta Simpla, 32 % Riječana se u svrhu dnevnih putovanja koristi isključivo automobilom, no većina koristi i druge alternative i to ponajviše pješačenje, dok njih 6 % vozi bicikl iako Rijeka nema biciklističke staze po gradu.
Rijeka se nalazi i na trasi mediteranske cikloturističke magistrale, a Turistička zajednica grada Rijeke je u suradnji s turističkim zajednicama Riječkog prstena osmislila objedinjenu biciklističku rutu pod nazivom „Bike Rijeka“.

Sustav javnih bicikla u Rijeci uveden je još 2013. godine i to “slučajno” u susret izborima, i temeljio se na kratkoročnom iznajmljivanju bicikla u cilju poticanja rekreativnih aktivnosti građana. U početnoj fazi bilo je dostupno 10 običnih i jedna električna bicikla, a korištenje je bilo ograničeno na prostor neuređenog riječkog lukobrana i na početku je bilo besplatno, a nakon izbora se počelo plaćati. Odmah prvoga dana su vozači bicikla doživjeli nesreću jer je jedan od biciklista uletio u opasne šine i slomio je obje ruke. Gradonačelnik, kada je na samoj ceremoniji otvaranja vidio što se dogodilo, pobjegao je s mjesta nesreće u maniri humanista i lječnika od povjerenja. Pilot-projekt korištenja javnih bicikala pokazao je kako postoji interes za korištenjem javnih bicikala, no grad je na kraju tu ideju ipak kompletno poništio i sada kupuje 28 bicikala po cijeni od 1.3 miliujuna kuna što je za građane kompletno neprihvatljivo. Prvo jer je to preskupa investicija i 28 elektro bicikla se mogu dobiti po cijeni od 280 000 kuna, a drugo jer je vožnja biciklom od Trsata do Kantride opasna jer grad nije uspio niti na jednom djelu Rijeke odvojiti biciklističke staze od prometa pa je samo pitanje vremena kada će netko stradati i kada će se 1.3 milijuna kuna građana Rijeke i Hrvatske staviti u neko skladište!

Pogledajte kako je to bilo 2013. godine!

Biciklistička staza u Rijeci opasna, prvi dan pad i lom ruke

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u