Mjere za ublažavanje posljedica od koronavirusa za charter kompanije

Objavljeno 15.03.2020 - GospodarstvoIzdvojenoTurizam

Mjere za ublažavanje posljedica od koronavirusa za charter kompanije

Charter kompanije u Hrvatskoj su kao i ostali turistički sektor na velikom udaru otkazivanja zbog straha od koronavirusa pa je logično da su se strukovne udruge pri HGK koje su usmjerene na pomoć charter industriji udružile u zajedničkim idejama ublažavanja šteta nastalih zbog koronavirusa!

Predsjednik Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter Hrvatske gospodarske komore, Paško Klisović uputio je ovih dana mail s kojim se predlažu neke od mjera, no pozvao je sve charter kompanije da se i same uključe sa svojim idejama oko ublažavanja šteta nastalih zbog koronavirusa. Njegov mail prenosimo u cijelosti:

Poštovani,

Obzirom da trenutno ne možemo predvidjeti trajanje postojeće situacije, ne možemo predvidjeti niti posljedice, a time je teško predložiti odgovarajuće mjere.

Postojeće charter rezervacije se svakodnevno storniraju, tako da se vrše povrati uplaćenih sredstava, a novi booking je zaustavljen te nema novih avansa.

Također, i u slučaju poboljšanja situacije u određenom razdoblju, upitno će biti daljnje plaćanje od strane agencija za već ugovorene rezervacije obzirom da su i agencije jako pogođene i mnoge od njih pred kolapsom, a novi booking će značajno ovisiti o gospodarskom stanju emitivnih tržišta.

U svakom slučaju, ulazimo u neistraženo područje i inicijalne mjere, dolje navedene, a na tragu već javno najavljenih, će trebati biti izuzetno snažne i jako brze sa stupanjem na snagu kroz tjedan ili maksimalno dva :

 – moratorij na otplatu kredita i leasinga od minimalno 6 mjeseci, ovisno o razvoju situacije i do godine dana, u suradnji HNB-a, poslovnih banaka i leasing kuća

 – krediti za obrtna sredstva HBOR-a i poslovnih banaka ( do 2% kamate uz poček otplate), moguće uz jamstvo Hamag-a

 – poslati javni poziv marinama da odustanu od podizanja cijena ili naplate dodatnih usluga kao što je najavljeno te da prilagode uvjete plaćanja postojećoj situaciji jer alternative jednostavno nema

 – smanjenje stope i odgoda plaćanja PDV-a, predujma poreza na dobit i doprinosa na plaće ( to su mjere koje su i nevezano za postojeću situaciju trebale biti poduzete odavno, da jesu možda bi ovu situaciju lakše i prebrodili )

 – zadržavanje ili direktan povrat 30% naplaćene boravišne pristojbe svim turističkim subjektima koji pružaju uslugu smještaja i vrše naplatu

 – žurno povlaćenje i pravilna raspodjela sredstava iz fondova EU namijenjenih saniranju poslijedica corona virusa

 – nagovještajem popravljanja stanja pojačati angažman HTZ-a na promociji Hrvatske na potentnijim tržištima

Mnoge mjere će trebati ostati trajne jer oporavak će potrajati.

Charter kompanije se pozivaju na svoje osvrte na službenim stranicama HGK, link https://www.hgk.hr/korona , gdje se mole da popune upitnik , jer svaki komentar ili prijedlog je koristan u smislu priprema mjera za očuvanje konkuretnosti i poslovanja chartera i općenito gospodarskih struktura u RH u novonastalim uvjetima.

Leo Pavela, predsjednik udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter, Hrvatske gospodarske komore na Kvarneru zatražio je od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da se novi pravilnik o brodicama, čamcima i jahtama do 01. listopada stavi izvan snage jer se sadašnji pravilnik još dorađuje i trenutačno su zbunjeni djelatnici u lučkim kapetanijama i u HRBu jer se ne znaju jasna pravila registracije plovila. Neke stavke u novom pravilniku su neodržive u stvarnosti i to svakako ne može biti cilj i svrha pravilnika. Novi, profesionalno napravljeni pravilnik mora biti usklađen s charter kompanijama cijele Hrvatske i strukom, a posebno je važno da se gostu koji skupo plaća plovilo za najam ne zagorča godišnji odmor tražeći danima jednu od dvije marine u Hrvatskoj gdje može isprazniti crni i sivi tank. Leo Pavela drži da su rigidne mjere s CO detektrima isto neodržive, te da bi CO detektore samo trebala imati motorna plovila koja imaju klimatizaciju provučenu kroz cijelo plovilo i iz tog pravila bi izuzeo jedrilice koje gotovo uvijek kad je netko na njima imaju glavna vrata od salona otvorenima pa je prozračnost i više nego dovoljna. Praksa nam dokazuje da se nikada nije dogodilo trovanje CO na jedrilicama, pa praksu i iskustvo treba poštivati. Leo Pavela također drži da plovila do 15 metara ne trebaju imati splav jer je on prevelik, nespretan i u praksi se ne koristi. Dovoljni su prsluci za spašavanje i pomoćni gumenjak koji je praktički i sigurosni splav.  Cijelo Jadransko more s hrvatske i talijanske strane ( tu se misli i na Sloveniju, Crnu Goru i Albaniju) treba staviti u istu kategoriju plovidbe jer ove kategorije koje imamo sada gdje se za odlazak hrvatskih jedrilica na regatu Barcolana  mora trošiti vrijeme i novac za dodatnu registraciju su smiješna, neodrživa i nisu u duhu mora i morskog načina života!

Hrvatska je pomorska država, a charter je u Hrvata od iznimne važnosti za identitet Hrvatske i za prihode, jer se kroz nautički sektor zaradi oko milijarda kuna godišnje pa se očekuje od Vlade RH i donosioca pravilnika maksimalna ozbiljnost i suradnja, napominje dalje Leo Pavela.

 

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u