Luka Rijeka i luka Haifa nemaju ništa zajedničko

Objavljeno 30.07.2019 - Gospodarstvo

Luka Rijeka i luka Haifa nemaju ništa zajedničko

I dok je luka Haifa potpuno uređena luka s uređenim putničkim terminalom, lukom za ribare, lukom za jahte i mega jahte te sa sportskom marinom i kemijskim terminalom, luka Rijeka je devastirana, zapuštena, bez ikakvog plana i sistematizacije napretka. Luka Haifa je u 2017. godini preradila oko 29 milijuna tona tereta, uključujući 1,34 milijuna TEU-a , kao i 140.054 putnika. U isto vrijeme luka Rijeka zaostaje za lukama u Kopru, Trstu i Veneciji. Luka Koper prekrcala je 674.000 TEU (kontejnerskih jedinica) u 2014., gotovo 50 posto više od Trsta i Venecije i četiri puta više od Rijeke.

No dok su lukama u Kopru, Trstu i Haifi gospodarlili pametni i obrazovani, lukom Rijeka gospodararilo se bez znanja i po političkoj podobnosti SDPa i HDZAa.

Upravo zato danas je luka Rijeka najzapuštenija luka u EU s potpuno devastiranim i ekološki neprihvatljivim priobaljem. OId luke Baroš do 3 maja sve je razvaljeno i sve je za rušenje i ponovnu izgradnju. Najviše u oči upada prostor na kojem se nalaze ekološki ostaci nekadašnje rafinerije na Mlaci. Ova EKO bomba se ne čisti, ne uređuje i vlasti nemaju pojma što bi s tim djelom i u kojim rokovima.

Tijekom državnog posjeta Državi Izraelu, predsjednica Grabar-Kitarović nazočila je potpisivanju Međunarodnog sporazuma sestrinskih luka između Luke Rijeka d.d. i Luke Haifa te ceremoniji imenovanja katamarana proizvedenog u Hrvatskoj.

Predsjednica je u svojem obraćanju kazala kako je brodogradnja utkana u hrvatsku povijest i stoljećima je bila izvor egzistencije za Hrvate. „Smještena na sjecištu zapadne i jugoistočne Europe, Hrvatska je vrlo povoljna za tranzitni promet, što sektor prijevoza čini vrlo važnim čimbenikom razvoja gospodarstva. Morska luka Rijeka najveća je transportna luka u Hrvatskoj i jedna od najvažnijih luka za povezivanje Bliskog i Dalekog istoka i Srednje Europe, s najkraćim tranzitnim vremenom prijevoza, što znači manje vremena i potrošnje energije, a time i manje negativnih utjecaja na okoliš. Stoga se nadam kako će Luka Rijeka postati ulazna luka za izraelske proizvode u Europsku uniju“.

Očigledno predsjednica nikad nije bila u Rijeci i nije vidjela kako izgleda luka za koju ona drži da je važan čimbenik razvoja Hrvatske.
Predsjednica je u Izraelu bila s osobnim prijateljem Duškom Grabocem koji je nedavno postao direktor Luke Rijeka d.o.o i koji nema blage veze o pomorstvu, tranzitnom prometu i o energetskim i ekološkim standardima.

Nejasno je potpuno kako je ovaj bivši delegat UEFE i osoba koja je radila u ALIENZ osiguranju odjednom postala stručnjak za bilo koju europsku luku. Još jedan dokaz da se struka ne poštuje niti najmanje.

Usput rečeno, u zadnjih par godina radnicima u Luci Rijeka smanjena je plaća, a sama kompanija iz godine u godinu gomila sve više dugova!

Kakav je izgled luke Rijeka takva i njezina profesionalnost i profesionalnost njezinih direktora.

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u