Loše odrađena reklama za nautiku Hrvatske

Objavljeno 18.04.2019 - Turizam

Loše odrađena reklama za nautiku Hrvatske

Iako Hrvatska ima 1244 otoka i odlučnu infrastrukturu, Ministarstvo turizma RH i HTZ nisu dovoljno pozicionirali Hrvatsku kao charter destinaciju.

Ministrastva kao i lučke uprave nemaju nikakve komunikacije sa skipperima i zapovjednicima jahti koji najbolje znaju što gostima treba da se opet vrate, a Rijeka kao najveća hrvatska luka nema niti jednu marinu, nema benzinsku crpku na moru, nema mogućnost servisa niti za jedno plovilo u nautičkom sektoru.

Kako je država upravo najveći vlasnik luke Rijeka, više nego jasno je kako država zamišlja razvoj nautike u Hrvatskoj na riječkom primjeru!

Sezona u nautičkom turizmu već je počela prije mjesec dana i traje najdulje, oko osam mjeseci. Kakvu se sezona očekuje i jesu li Grci zbog državnih subencija odvukli dio gostiju, jedno je od pitanja na koja su u emisiji “Dobro jutro, Hrvatska” govorili Robert Penda, pomoćnik u Ministarstvu turizma, Roko Vuletić, predsjednik Udruge nautički sektor pri HUP-u i Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina pri HGK.

Pende kaže da je nautička sezona tek počela, zasad je zadovoljan i očekuje da će sezona biti na razini prošlogodišnje.

Vuletić je rekao da prema informacijama s terena podaci i nisu tako sjajni.
– Mi jesmo lider u svijetu u jednom segmentu nautičkog turizma, i to u iznajmljivanju plovila bez posade. Od kolega koje imaju čarterske agencije dobivaju informacije da je s nekih rastućih tržišta došlo do otkazivanja postojećih rezervacija zbog hrvatskih povećanja cijena, što je bio veliki trend posljednjih godina, iako je čarter najmanje dizao cijene, s obzirom na rast ponude i konkurencije.

Dodao je da gosti sve više traže paket-aranžmane i sve je manje klasičnih nautičkih gostiju – žele imati cijeli paket od avionskih transfera, smještaja, gastronomske ponude, a sve je to poskupjelo, uključujući i vezove u marinama. – U kombinaciji s najavljenom recesijom ljudi postaju malo oprezniji što se tiče potrošnje, žele upoznati nove destinacije, a Grčka i Turska trenutačnno jako rastu, kazao je.

Lisjak je kazao da se ne boje otkazivanja rezervacija, nautika je žilava djelatnost i u posljednjih 15 godina imamo kontinuitet. Dodao je da moramo biti oprezni jer su se otvorila nova tržišta koja su se do nedavno izbjegavala zbog sigurnosnih i ostalih razloga. Smatra da ako ostvarimo prošlogodišnje rezultate, možemo biti zadovoljni.

Rekao je da smo lani od turizma zaradili 860 mililjuna kuna, a 72% ostvareno je prihodima od veza, što smatra da nije dobro jer je ovih 30% izvanpansionska potrošnja u marinama. Dodao je kako treba naći način da se postojećim investitorima omogući da investiraju u marine, u tih 30% kako bi izvanpansionska potrošnja u marinama bila oko 70% jer će se tada ostvariti znatniji rast prihoda.

Napomenuo je da je s poskupljenjima zabilježen određeni pad tranzita, dodaje da moramo biti oprezni s politikom cijena i kako bi trebali biti što konkurentniji.

Pende je rekao da što se tiče promidžbe, u prvom su planu nautika, nautički turizam i sportovi na moru. Osvrnuo se na potrošnju nautičara, kaže da vrlo dinamično raste – to su najbolji potrošači.

Vuletić smatra da treba pojačati promidžbene aktivnosti na novim tržištima – Austrija, Njemačka, Slovenija, Slovačka i Češka su naša tradicionalna tržišta, treba se okrenuti rastućem američkom ili skandinavskom tržištu.

KIGO GRUPA d.o.o već godinama upozorava na propust u promociji nautike Hrvatske, posebno na zanemarivanja Kvarnera, no institucije su doslovno GLUHE!

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u