Katastrofične poruke Studije o održivosti hrvatskog turizma

Objavljeno 07.04.2019 - IzdvojenoTurizamVijesti

Katastrofične poruke Studije o održivosti hrvatskog turizma

Trećeg travnja održana je sjednica Turističkog poslovnog vijeća, na kojoj je predstavljena potpuno kriva studija pod nazivom “Ključna pitanja o održivosti hrvatskog turizma”. Studiju su izradili Horwath Consulting, Ekonomski fakultet u Zagrebu i Institut za turizam i potpuno je nevjerojatno da su za Hrvatsku koja je cijelo vrijeme u EU turističkom usponu oni uspjeli prognozirati karastrofu!?

Kažu oni da činjenice koje Studija donosi krajnje su porazne. Dakle, prihodi po noćenju 67 posto su manji nego u konkurentskim zemljama, a opterećenje prostora veće. Prihodi od hotela 46 posto su manji nego u konkurentskim zemljama. Nevjerojatno je da nisu uopće objasnili i kakvom se to noćenju radi jer primjerice, nije isto noćiti na skupoj jahti ili u autokampu i kako će usporetiti na stotine tisuća noćenja na jahtama i jedrilicama s nečim u Austriji, Slovačkoj ili Mađarskoj gdje nema mora?

Hotelski kapaciteti tri su puta manji nego što nalaže praksa u ozbiljnim turističkim zemljama. Što to znači??? Čak 86 posto noćenja ostvarujemo od lipnja do rujna. Uz sve to, obala nam je preizgrađena??? Koji dio obale je preizgrađen? Jesu li autori ovoga teksta ikad bili u Španjolskoj ili Italiji? Svi ovi podaci ukazuju da je sadašnja hrvatska turistička industrija, koja nam donosi čak petinu BDP-a, ne samo dugoročno, nego i srednjoročno neodrživa. Ovo je sve pogrešno jer hrvatski turizam sudjeluje s 20 posto udjela u BDPu i to bez charter industrije koja je pripisana Ministarstvu mora, a ne ministarstvu turizma što je nonsens!

Hrvatskoj ne trebaju veliki i jeftini i loši resorti s golemim bazenima, nego puno vrlo dobrih i luksuznih hotela s četiri do pet zvjezdica??? Kakav je ovo zaključak? Pa tko je kazao da to treba Hrvatskoj i gdje to u Hrvatskoj postoje samo jeftini i loši hoteli i resorti?

Hrvatskoj ne trebaju jeftini apartmani u ružnim vilama ( ružne vile, što je to?), koji su kontaminirali pola Dalmacije (gdje?) ; takvi apartmani zauzimaju ogroman prostor i poružnjuju obalu, a dovode goste male platežne moći. Hrvatskoj ne trebaju velike hotelske grupe kojima je važna isključivo trenutna dobit (kakva je ovo rečenica?), nego one hotelske grupe koje razmišljaju i planiraju barem deset godina unaprijed.

Hrvatskoj je neophodna svjetski prepoznatljiva visoka gastronomija (za koju imamo sve prirodne resurse). Otkako je Noma postala globalni fenomen, čak trećina svih kopenhagenskih turista posjećuje taj grad zbog njegovih restorana.

Hrvatskoj treba svjetski relevantni kulturni turizam: Elena Arzak nedavno nam je rekla da je baskijska gastro scena počela zarađivati ozbiljan novac tek pošto je otvoren Guggenheim u Bilbau. U Hrvatskoj se, međutim, kulturni turizam uglavnom svodi na loše imitacije starih folklornih običaja.

Da bi se Hrvatska mogla preorijentirati na viši rang turizma i da bi mogla razviti svjetski relevantnu restoransku scenu, država mora olakšati poslovne uvjete i hotelijerima i ugostiteljima.

Država to ne želi učiniti, jer mora financirati svoje goleme troškove, od katastrofa poput Uljanika do viška zaposlenih u državnoj upravi. I tako se vrtimo u krug.

A turizam, kao najvažniji biznis u Hrvatskoj, upravo je počeo propadati, na što upozoravamo cijelu prošlu godinu. To je, naime, bilo vidljivo i bez katastrofalnih podataka iz Studije o održivosti hrvatskog turizma.

Ovakva analitza i ovakav tekst koji nije uzeo u obzir događanja u hrvatskom charteru, u hrvatskoj zabavnoj industriji, Zrče, Ultra Split, na tisuće zabavnih događanja, nacionalni parkovi, kongresi, Snježna kraljica, advent u Zagrebu….

Analiza je loša, netočna, lažna i ne pridonosi razvoju hrvatskog turizma te bi ljudi koji su radili ovo površnu analizu trebali biti kažnjeni i smijenjeni s dužnosti.

Očekujemo reakciju ministarstva turizma RH!

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u