Izložba Staše Čimbur ”All you need is a hat” – šeširi i asamblaži

Objavljeno 21.11.2019 - Zanimljivosti

Izložba Staše Čimbur ”All you need is a hat” – šeširi i asamblaži

U zagrebačkom društvenom miljeu kitničarska tradicija je duga i respektabilna, a u lancu nekolicine izuzetnih pojedinaca Staša Čimbur kroz tridesetogodišnji rad pridonosi formiranju visoko individualnog „šeširskog“ stava na ženskoj strani mode.

Izložba pod naslovom All You Need Is a Hat okuplja različita materijalna ostvarenja ideje šešira kao klasičnog, elegantnog, provokativnog, prije svega nosivog modnog predmeta, no prilazi mu i kroz eksperimentalno poigravanje s konceptom nosivih objekata za glavu i fascinatora pretvarajući ga u samosvojni objekt – znakovitu ekstenziju tijela.

O izložbi

Izložbom All you need is a Hat u Muzeju za umjetnost i obrt zagrebačka primijenjena umjetnica i kitničarka Staša Čimbur, predstavlja izbor od sedamdesetak šešira, oglavlja, fascinatora i objekata za glavu te seriju šivanih slika asamblaža nastalih u posljednjih desetak godina, a ovim projektom ujedno obilježava točno dvadeset i pet godina od svoje posljednje samostalne izložbe u MUO. Bio je to nekonvencionalni izložbeni projekt pod nazivom Zbilja i uobrazilja – kreacije & događanja kojim je 1994. godine zagrebačkoj publici predstavila stotinjak šešira, torbi i spremnica smještenih u stalke od željeza, u različitim materijalima (koža, slama, krzno, tekstil, vosak/papir).

Staša Čimbur, poigravajući se s klasičnim formama, ali i metaskulpturalnim ekstravagancijama, smatra da je šešir najintrigantniji modni dodatak, koji moćima transformacije ili identifikacije uokviruje dojam o nečijoj osobnosti.

Na aktualnoj izložbi mogu se vidjeti različite izvedbe klasičnih i ekstravagantnijih oblika šešira i raznolik asortiman kitničarskih i nekonvencionalnih materijala. Kao zasebna cjelina izdvaja se serija nosivih objekata za glavu („Galija“, „Doručak za Alicu“, „Pepeljuga“, „Leteće stolice“, „Igla i konac” „Vrijeme za čaj“, „Aladin“, „Leptir“), izvedenih od kaširanog papira i raznih pridodanih predmeta tretiranih građevinskim premazima. Neki od njih naslanjaju se na povijesnu ostavštinu kitničarstva, poput šešira Galija iz 2009. godine koji predstavlja svojevrsni hommage prvoj poznatoj kitničarki Rose Bertin (1747. – 1813.). Također, cilindar Vrijeme za čaj povezuje se uz ženske šešire 19. stoljeća koji su bili ukrašeni kavezima s pticama.

Izložba donosi i različite kolekcije šešira kojima Staša demonstrira zanatsku vrsnoću oblikovanja, ali i onoga što za nju predstavlja nosivi ženski šešir u smislu modnog dodatka. Mogu se vidjeti šeširi oblikovani iz kitničarskih slamnatih traka, slame u metraži oblikovane na kalupu, te od slamnatih kaplina u kojima je prepoznatljiv tradicijski pristup, kao i bazična forma šešira. Izbor iz kolekcije filcanih šešira izrađenih od ovčje ili zečje dlake odiše elegancijom, a udovoljavaju zahtjevima udobnosti nošenja. Oni čine jednostavnu varijantu klasičnog ženskog šešira zatomljene zaigranosti koja čini suprotnost, primjerice, seriji otkačenih fascinatora među kojima je izloženo i nekoliko primjeraka iz vlasništva Josipe Lisac.

Scenografski aranžman izložbe upotpunjuje autorska serija „tekstilnih šivanih slika”, koje je autorica započela raditi 2009. godine s namjerom da stvori adekvatni imaginarni supstitut za sve koji šešire ne nose i radije u njima uživaju na voajerski način. Asamblaži predstavljaju Stašin izraz mode kao prvenstveno osjetilne fascinacije potaknute taktilnim dražima volumena i tekstura tkanina ili linearnim shematizmom modne ilustracije. Poigravajući se sa stereotipima, autorica kroz isticanje kostimografske prirode modnog ponašanja komentira lošu naviku modnog voajerizma, a to čini pod šeširom pitanja o mogućnosti izmicanja iz vizualnog obrasca stiliziranoga ženskog identiteta.

Autor: Suzana Jovanović

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u