Aplikacije za društvene mreže najpopularnije među Hrvatima

Objavljeno 12.01.2021 - Vijesti

Aplikacije za društvene mreže najpopularnije među Hrvatima

Hrvati svoje pametne telefone najviše upotrebljavaju za slanje poruka i pretraživanje interneta, dok 67,4 % njih koristi aplikacije za online kupovinu. Rezultati su to istraživanja koje je Huawei proveo na uzorku od preko 800 ispitanika iz cijele zemlje. Internetsko bankarstvo koristi tri četvrtine ispitanika, dok aplikacije za dating i klađenje koristi gotovo svaki deseti ispitanik.

Huawei je na taj način zaokružio prošlu godinu i dobio presjek prosječnog korisnika pametnog telefona u Hrvatskoj. Istraživanje je još jednom potvrdilo i da je njihova AppGallery trgovina sve popularnija, a među ispitanicima se pokazala drugom najpopularnijom trgovinom aplikacija. Najveći broj korisnika koristi 3 do 5 aplikacija dnevno, 44,9 % ispitanika, dok je 27,8 % onih koji koriste 5 do 7 aplikacija u danu.

Rezultate je prokomentirao i poznati domaći bloger i komunikacijski stručnjak Marko Rakar koji je tijekom godina postao poznat kao vrhunski poznavatelj digitalnih servisa.

„Sasvim je jasno kako su pametni telefoni postali neraskidivi dio naše dnevne rutine te kako su telefoni sve manje telefoni, a sve više naše sučelje s internetom. Huawei je napravio veliki iskorak s AppGallery trgovinom i pokazao kako se može ravnopravno i uspješno natjecati sa svima te pritom svojim korisnicima osigurati pristup svim kategorijama sadržaja i aplikacija, bez obzira bile one globalne ili lokalne. Smatram kako je upravo taj miks globalnog i lokalnog direktno odgovoran za prihvaćenost AppGallery-ja“, istaknuo je Marko Rakar.

Stav Hrvata prema mobilnim aplikacijama je pretežito pozitivan, 85 % ih smatra kako im one olakšavaju život. Poredak aplikacija po važnosti pokazuje kako su aplikacije društvenih mreža, aplikacije za slanje poruka i bankovne aplikacije top tri kategorije za korisnike. Stoga ne čudi da su upravo one među aplikacijama koje su korisnici najčešće koristili prošle godine.

Osim društvenih mreža i aplikacija za slanje poruka, za 15,1 % ispitanika je Zoom među pet aplikacija koje su najčešće koristili prošle godine, što ukazuje na rastuću važnost ove aplikacije u današnje vrijeme. Više od 15 % među najčešće korištene svrstalo je i Microsoft Office alat, dok je 14,7 % ispitanika u ovom kontekstu istaknulo aplikaciju Njuškalo.

Okolnosti su prošle godine svakako utjecale na porast popularnosti aplikacija za online kupnju. Ispitanici su najčešće preko interneta naručivali odjeću i obuću (32,2 %), elektroniku (14,2 %) i hranu (12,5 %).

„Iznenađen sam tolikim prihvaćanjem online kupovine, a osobito da se toliko online kupovine događa upravo s pametnog telefona. Očekivano, kupnja odjeće i obuće je vodeća kategorija, ali mislim kako je u biti najbolja vijest to što ¾ svih korisnika aktivno kupuje online, pa zaključujem kako dani online trgovine tek dolaze“, dodaje Rakar.

Gledanje filmova i serija preko pametnog telefona prakticira malo više od pola ispitanika – 56,8 %, dok se malo popularnijim pokazalo igranje igara na pametnim telefonima s 57,9 % ispitanika koji su ujedno i mobilni gameri. Slušanje glazbe na pametnim telefonima pretežito se obavlja preko raznih servisa, dok dio korisnika preferira korištenje aplikacija radijskih postaja, među kojima je najpopularnija ona Extra FM-a, a slijede je apliikacije Otvorenog i Narodnog radija.

Rast popularnosti Huaweijeve AppGallery trgovine ne iznenađuje komunikacijskog stručnjaka Rakara koji kao važan dio razvoja distribucijske platforme za aplikacije ističe rad s lokalnim developerima. Upravo je na tom području Huawei ostvario veliki napredak pa korisnici u AppGallery-ju mogu pronaći aplikacije najpopularnijih banaka, medija, telekoma, kao i aplikacije lokalnih servisa za dostavu hrane i taksi prijevoz. U AppGallery trgovini nalaze se i aplikacije kao što su: eGrađani, Multiplus card, Hrvatska pošta, Croatia osiguranje, Njuškalo, HAC ENC i HRT Meteo.

„Samom činjenicom da su u AppGallery-ju zastupljene banke, financijske institucije, ali i država jasno je demonstrirana razina pouzdanosti, ali i atraktivnosti AppGallery-ja za distribuciju najsloženijih i najosjetljivijih rješenja. Bez suradnje s lokalnim developerima, kako bi osigurali da najpopularnije aplikacije lokalnih tržišta budu prisutne, nema uspjeha, ali isto tako AppGallery je prilika našim developerima da se pokažu i dokažu i na globalnoj razini uz pomoć Huaweija kao iznimno motiviranog partnera“, zaključuje Marko Rakar.

Prema posljednjim brojkama, AppGallery trenutno ima preko 490 milijuna mjesečno aktivnih korisnika širom svijeta, a dostupan je u 170 zemalja na 78 jezika. Rad s developerima pokazao se ključnim faktorom za napredak platforme, a na HMS (Huawei Mobile Services) je registrirano već više od 1,4 milijuna developera.

O Huaweiju

Huawei je sa svojim proizvodima i uslugama prisutan u više od 170 zemalja, njima se koristi trećina svjetske populacije, a prema broju isporuka u 2020. godini tvrtka je i jedan od najvećih proizvođača mobilnih telefona na svijetu. Huawei Consumer Business Group jedna je od tri poslovne sastavnice Huaweija čiji su fokus pametni telefoni, računala i tableti, nosivi pametni uređaji, usluge ”u oblaku” (cloud) i sl. Globalna mreža Huaweija izgrađena je na 20 godina ekspertize u telekom sektoru, a posvećena je pružanju najnovijih tehnoloških iskoraka potrošačima diljem svijeta. ”Omogućavamo izgradnju bolje povezanog svijeta”, krilatica je koju svakodnevno ostvaruje i živi Huawei Business Consumer Group.

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u