Smjena Slavka Lončara rješenje za Jadroliniju

Objavljeno 22.03.2010 - Vijesti

Smjena Slavka Lončara rješenje za Jadroliniju

Još jedna nesreća hrvatskog putničkog brodara Jadrolinije. Priobalje Hrvatske sa strahom prati sve bizarnije nesreće Jadrolinijinih brodova. Uprava “zrela” za smjenu.

Za ove naslove Lončar mora odgovarati

-Trajekt ‘Marko Polo’ brodara Jadrolinije Rijeka nasukao se noćas oko 2,50 sati na otočić Sit između otoka Žuta i Pašmana u kornatskom otočju…

– Jadrolinijin brod Marko Polo pretrpio je havariju proteklog vikenda u Splitu, zbog čega će biti izvan pogona u narednih deset do petnaest dana dok se ne utvrde i saniraju nastala oštećenja…

NAJVEĆA SRAMOTA JADROLINIJINE LJUDSKE POGREŠKE

-Jadrolinijin trajekt Tin Ujević udario je oko 19.30 pri uplovljavanju u splitsku luku stražnjim bokom u obalu. Nasreću nitko od putnika i članova posade nije ozlijeđen, a nema ni štete na vozilima. Na trajektu je rupa širine 3 puta 3 metra. Uzroci nesreće još se utvrđuju.

No u trajektnoj luci dogodila se ekološka katastrofa. Prilikom udarca došlo je do oštećenja bočnog spremišta goriva i oko 33 tone dizelskog goriva isteklo je u more.

Neslužbeno doznajemo da je otkazao jedan od motora, pa zapovjednik nije uspio smanjiti brzinu pri uplovljavanju. Na mjestu događaja su policija i vatrogasci te inspektori koji obavljaju očevid. Specijalizirana tvrtka Cian uklanja naftu specijalnim deterdžentima i postavlja brane kako bi se spriječilo daljnje onečišćenje mora.

Stanje u Jadroliniji nije dramatično , ali je daleko od onoga kakvo hrvatski građani i turisti zaslužuju. Uprava Jadrolinije nije uspjela kadrovski dobiti najbolje zapovjednike i mornare na njihovim brodovima, mnogi od njih nemaju osnovnog znanja za bar jedan svjetski jezik, a rade s tisućama stranaca,  ugostiteljska ponuda na brodovima je oskudna, na brodovima je nemoguće plaćanje karticama ili eurom, dodatna zarada u zimskim mjesecima s novim ponudama ne postoji, male makete jadrolinijinih brodova koje bi služile kao odnosi s javnošću Jadrolinije, ali i dodatna zarada, ne postoje. Vrh amaterizma vodstva Jadrolinije je web stranica www.jadrolinija.hr koja doslovno vizualno i informacijski ne zadovoljava kriterije važne državne tvrtke Hrvatske.

Hrvatska ima mlađe i sposobnije ljude da ih stavi na čelne pozicije hrvatskih državnik tvrtki.

Najveći i jedan od najsuvremenijih trajekata na Jadranu gradili Grci, a ne Hrvati

Trajekt Tin Ujević uveden je u redovitu plovidbu u srpnju 2003. na relaciji Split-Stari Grad na otoku Hvaru i zamijenio je na toj liniji trajekt Petar Hektorović. To je najveći i jedan od najsuvremenijih trajekata na Jadranu za lokalne linije, trajekt nove generacije, visokog standarda i vrlo dobrih maritimnih svojstava. Tadašnja Vlada nije spriječila Lončara i upravu Jadrolinije da 7.5 milijuna eura daju Grcima za navedeni trajekt i da se isti brod napravi u hrvatskim brodogradilištima.

U velikom klimatiziranom salonu i na otvorenim prostorima Tin Ujević može prevoziti 1000 putnika, dok u garažu može smjestiti do 200 vozila. Moderno je koncipiran brod koji ravnopravno plovi u oba pravca te se odlikuje brzinom ukrcaja putnika i vozila. Sustav elevatora i liftova te posebne opreme za putnike s invaliditetom omogućuje svim putnicima, bez iznimke, brz i komforan ukrcaj. 

Izgrađen je u rujnu 2002. u Grčkoj. Dug je 98,3 m, širok 17 m, a pokreću ga četiri stroja kojima može postignuti optimalnu brzinu od 14 čvorova.

Sve djeluje impresivno, ali s obzirom da Jadrolinija ima najteže probleme sa stranim brodovima, nije li vrijeme priznati da Hrvati ipak grade bolje?!

Na kraju ostaje zaključak da se ovakvim nesrećama koje se zadnje vrijeme događaju u Hrvatskoj, nanosi velika sramota hrvatskim brodskim zapovjednicima, mornarima i cijelom edukativnom sustavu za pomorstvo i zato Vlada Hrvatske treba reagirati oštro. Treba smjeniti trenutačnu upravu Jadrolinije.

 

Ivan Zajc popeo se na otočić Maltu kod Drvenika Velog u studenom 1995. godine

Brod “Proleterka” nasukan na hrid Misine u prosincu 1969. godine

 KIGO.hr/HRT/HINA

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u