Počela operacija uspravljanja olupine Costa Concordie

Objavljeno 03.06.2012 - Vijesti

Počela operacija uspravljanja olupine Costa Concordie

Svaki pogled na olupinu doživim kao šamar. Nije normalno da to čudovište leži u luci otoka na koji ljudi dolaze da bi se u miru u tišini odmorili“, izjavio je Emanuele Mattera, vlasnik bara Pierina, no uskoro se Costa Concordina miče

U luci talijanskog otočića Giglio u Ligurskom moru, gotovo šest mjeseci leži polupotopljena olupina kruzera Costa Concordia, koji je u noći 13. siječnja udario u stijenu i prevrnuo se na bok. Plan za odvlačenje broda veličine prosječnog gradskog bloka objavljeni su polovicom prošlog mjeseca i sada se kreće u njegovu realizaciju, izvještava u subotu britanski The Independent, a stanovnici otoka sretni su što će tone čelika koji leže na ulazu u luku napokon biti maknute.

FOTO: EPA

„Svaki pogled na olupinu doživim kao šamar. Nije normalno da to čudovište leži u luci otoka na koji ljudi dolaze da bi se u miru u tišini odmorili“, izjavio je Emanuele Mattera, vlasnik bara Pierina, koji se nalazi u luci. No ima i onih koji drugačije razmišljaju, jer olupina luksuznog broda još uvijek privlači mnoge znatiželjnike, čemu su dokaz, za prvu polovicu godine neuobičajeno puni otočki smještajni kapaciteti.

Austrijanka Gertrud Lang Schildberger, vlasnica agencije za iznajmljivanje apartmana ističe da su otočani itekako profitirali od olupine.

FOTO: EPA

„Sve je bilo puno tijekom siječnja i veljače. Prodalo se pizza dvostruko više nego inače“, dodaje, kazavši da su se strahovi da će olupina onečistiti more pokazali neopravdanima. „More je čišće nego ikada prije“, zaključuje.

Gradonačelnik Sergio Ortelli za The Independent je izjavio nije situacija tako blistava, jer je broj turista koji je posjetio otok, manji. Razlog za to vidi u strahu od zagađenja mora, što je po njemu, otjeralo ronioce.

„Vidjeti ćemo kakvi će rezultati biti sredinom srpnja, kada završi školska godina. Sada nas uglavnom posjećuju znatiželjnici koji ovdje dolaze na jedna dan pogledati olupinu, ali ne ostaju tjedan dana u našim hotelima“, ističe gradonačelnik. Međutim, i gradonačelnik i vlasnici lokalnih restorana i smještajnih kapaciteta priznaju da su najviše profitirali od stotina novinara koji su iz cijelog svijeta pohrlili na Giglio izvijestiti o havariji. Financijske koristi bilo je i od stručnjaka nizozemske kompanije Smit, koja je uspješno iz olupine izvukla gorivo. Nizozemci su otišli, jer su na natječaju od američke tvrtke Titan izgubili posao izvlačenja olupine, koji će, procjenjuje se trajati veljače iduće godine. Lokalni stanovnici vjeruju da će Titan uspješno obaviti posao, prije nego što Concordia klizne niz greben i potpuno potone u more. Procjenjuje se da će izvlačenje koštati oko 300 milijuna dolara – inženjeri do 31. kolovoza trebaju ispod broda teškog 114 500 tona izgraditi platformu od 40 metara kvadratnih , kako bi spriječili klizanje u dubinu Ligurskog mora. S oba boka 291 metar visokog i 35,5 metara širokog kruzera biti će postavljeni rezervoari s vodom koji će olupinu držati na mjestu, koji će, kada podvodna platforma bude dovršena i kada brod legne ne nju, biti napunjeni zrakom, što će pomoći da se olupina, pomoću dizalica polako uspravi, odigne s podvodne platforme i počne plutati. Ako sve prođe kao što je planirano, gotovo tristo metara dugačka olupina biti će otegljena u rezalište. „Vjerujemo da će plan uspjeti“, izjavio je Richard Habib, predsjednik uprave Titana, koji kaže da u slučaju neuspjeha plana, za koji priznaje da je rizičan, nema rezervne opcije. Costa Cruises, kompanija u čijem je Concordia vlasništvu, objavila je da je „pri izvlačenju najvažnije minimizirati bilo kakav utjecaj na okoliš, u cilju očuvanja lokalnog gospodarstva i turizma“. Također naglašavaju da ukoliko olupina bude uspješno otegljena, morsko će dno biti očišćeno, a morska flora ponovo posađena. U havariji je poginulo 32 putnika i članova posade, a još treba pronaći ostatke jednog Talijana i jednog Indijca, čija tijela su, vjeruje se, još uvijek negdje u olupini. Oko šest posto preživjelih putnika i članova posade tužio je Costa Crocere, dok je oko 64 posto putnika prihvatilo odštete koje im je kompanija ponudila, a koje se kreću od 10 000 do 17 000 eura. Što se tiče kapetana Francesca Schettina, koji je kriv za havariju i koji je među prvima napustio tonući brod, on je i dalje u kućnom pritvoru, a slijedeće saslušanje zakazano je za 21. srpnja. Costa Concordia bio je jedan od najvećih svjetskih kruzera – mogao je ukrcati 3780 putnika, a na brodu je radilo 1100 članova posade. U trenutku nesreće, na brodu je bilo 3 216 putnika i 1 013 članova posade.

Dada ZEČIĆ PIVAC

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u