Osamdesete se opet nose

Objavljeno 20.07.2011 - Zabava

Već neko vrijeme prepoznajemo duh osamdesetih kako se potajice provlači kroz djelovanje nekih umjetnika i dizajnera, ali će to, uz najavljene tematske večeri u poznatim restoranima, nove modne kolekcije i glazbu, postati još izraženije

Sjećate li se osmog desetljeća prošlog nam stoljeća? Vjerojatno će vam najprije iz sjećanja isplivati široka ramena podložena katkad i s nekoliko pari jastučića te visoko natapirane frizure, posebno šiške. Ljuljali smo se u diskotekama u ritmu eletroničkih ritmova Pet Shop Boysa, Whama, Madonne i dugih koji su obilježili to razdoblje. Malo bi tko mogao pomisliti da bi se baš taj dio pop-kulture mogao ponoviti, jer i dandanas oni rijetki koji su ostali vjerni razdoblju i nose odjeću ili frizuru u tom stilu izazivaju podsmijeh. Već neko vrijeme prepoznajemo tračke duha osamdesetih kako se potajice provlači kroz djelovanje nekih umjetnika i dizajnera, ali će to, ako je vjerovati nekim najavama koje su ovih dana došle do nas, biti još izraženije i konkretnije. Pretjerani šarenilo i bezbrižnost mogli bi tako opet dodirnuti naš život. U glazbi se to već osjeća i sve češće u novim pjesmama prepoznajemo dašak onih koje koje smo mumljali u osmom desetljeću prošlog stoljeća, na primjer u glazbi američke skupine Dredg, ali i svih koji nadahnuće crpe s istog vrela kao Joy Division ili Depeche Mode. Nije stoga niti čudno što povratak pjevača koji su popularnost dosegnuli upravo u spomenutom razdoblju uvijek izazove veliku pozornost slušatelja koji u kratkom roku ispune koncertne dvorane. Trajnu zanesenost tim razdobljem potvrdilo je lanjsko istraživanje digitalnog distributera glazbe, tvrtke Music Choice provedeno na uzorku od 11.000 Europljana. Istraživanje o slušanosti popularne glazbe potvrdilo je ono što su i slutili – da je najpopularnije desetljeće u glazbi upravo ono od 1980.-1989. u čijoj melodioznosti uživa više od 31 posto anketiranih.

No duh osamdesetih nije potpun bez smjelih odjevnih kombinacija, svjetlucavih i drugih jarkih uzoraka na odjeći. A koliko će iz osamdesetih posuditi Versace pri najavljenom stvaranju nove modne kolekcije za H&M još nije poznato, ali su najavili veliko pretraživanje arhiva. To je obećavajuće pogotovu kad se zna da je ta modna kuća dosegnula vrhunce upravo potkraj osamdesetih. A tog se razdoblja sa zadovoljstvom prisjećaju i u modnim kućama koje vode Thierry Mugler i Azzedine Alaïa koji su također najveće uspjehe zabilježili upravo 1988., a sada su najavili nove kolekcije koje se u modnom svijetu očekuju s nestrpljenjem.

FOTO:ARHIVA

Tko bi danas prepoznao Kylie Minogue na početku karijere

Nadahuće su u tom razdoblju čini se potražili i Moschino te marke sportske odjeće Best Company i Jams World, ali modni stručnjaci upozoravaju da nije više dovoljno referiranje na neko razdoblje, jer su kupci postali pronicljiviji i zahtjevniji pa sve češće traže nešto vezano uz jednu određenu godinu. Čini se da bi sada to mogla biti 1988., barem ako ćemo suditi prema zaokretu koji je u poslovanju proveo Bistrotheque, poznat restoran u istočnom Londonu koji je odabrao za tematiziranje upravo tu godinu. Restoran na trećem katu u Canary Wharfu odjenuo je tako privremeno osoblje u odjeću Katherine Hamnett. Ta je modna dizajnerica osamdesetih uvela prevelike majice s često političkim porukama u modu i među prvima su ih prigrlili članovi Whama, a potom i drugi poznati glazbenici. U restoranu će se puštati samo glazba iz 1988. što znači da će se sigurno moći čuti Cliff Richardova pjesma »Mistletoe & Wine« i hitovi s albuma prvijenca Kylie Minogue.

A na tanjuru će se posluživati samo ono što se te godine sigurno jelo širom svijeta.

»Ta je godina naznačila prekretnicu u kulinarstvu«, kaže suosnivač restorana David Waddington i dodaje kako je te godine bio popularan The River Café koji je tada osvojio prvu Michelinovu zvjezdicu, te Bibendum na Kings Roadu. Sve se više počeo koristiti balzamični ocat, a salata je postala samostalnim jelom.

Interijer restorana bit će pak ukrašen neonskim svjetiljkama i nezaobilaznim venecijanerima.

A kad nakon izlaska na takvo mjesto dođete kući, obvezno pogledajte »Kišnog čovjeka«, »Istjerivače duhova«, »Povratak u budućnost«, »Posljednjeg kineskog cara« ili zaigrajte Super Marija 3 koji je te godine pušten »na igranje« i prodan u 18 milijuna kopija. To će vas zadržati u ozračju doba koje je, uoči velikih društvenih promjena koje su uslijedile već sljedeće godine, zauvijek ostalo sinonimom za bezbrižnost i zabavu.

Snježana BABIĆ VIŠNJIĆ

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u