Kako zdravo izgubiti kilograme

Objavljeno 27.05.2011 - Vijesti

Kako zdravo izgubiti kilograme

U Europi smo po debljini stanovnika na petome mjestu. Prema službenim zdravstvenim podacima u RH, prekomjernu težinu ima 63 posto muškaraca i 54 posto žena, te sve više djece

I dok nas taj podatak preko zime ne zabrinjava previše, pred ljeto, kad se suočimo s ogledalom i kupaćim kostimima, naglo želimo smršavjeti.

U pomoć prizivamo čudotvorne tablete, čajeve, bezbrojne dijete, biljne pripravke, čudesne kreme, sve za koji kilogram manje. Međutim, stručnjaci se slažu – sve to ima kratkorajan učinak. Potrebno je promijeniti prehrambene navike – jesti zdravo i vježbati, ali tijekom cijele godine, odnsno kroz život.

Stručnjaci se slažu da je svaka peta smrt uzrokovana pretilošću. Naime, ta je bolest 21. stoljeća izravno povezana s dvadeset vrsta raka na različitim organima, iako u praksi spominjemo samo pet najvažnijih.

Trčanje 

Trčanje je izvrstan izbor sportske aktivnosti – besplatan je, može se provoditi svugdje i bilo kad. Nije vam potrebna skupa oprema, a rezultati su vidljivi veoma brzo. Na što sve morate obratiti pozornost prije i tijekom trčanja?

Tko može trčati?
Trčanje je sport za sve dobne skupine. No, ipak biste se prije discipliniranog treninga trebali posavjetovati sa svojim liječnikom, pogotovo ako imate problema sa zglobovima. Ova sportska aktivnost se također ne preporučuje pretilim osobama jer se tokom trčanja vrši prevelik pritisak na zglobove. Bolja alternativa u tom slučaju je hodanje, vožnja bicikla i plivanje.
Zašto je trčanje zdravo?
Tokom trčanja se luči hormon sreće endorfin zbog kojeg se ujedno podiže i naše raspoloženje. Uz to se povećava izdržljivost i kondicija našeg organizma. A tokom 30 minuta trčanja sagorijevamo oko 340 kalorija. Trčanje je izvrstan način za jačanje imuniteta i krvnožilnog sustava, što vodi smanjenju rizika od obolijevanja od srčanih bolesti, posebice infarkta. Dolazi do bolje opskrbljenosti našeg mozga kisikom, a uz to je trčanje izvrsna anti-stres metoda.

Je li potrebno zagrijavanje?
Neko posebno zagrijavanje nije potrebno. Započnite s ubrzanim hodanjem ili sporim trčanjem kako biste zagrijali organizam te s vremenom povećavajte tempo.

Na kojoj površini je dobro trčati?
Prije svega su važne kvalitetne i dobre tenisice za trčanje. Zbog njih toliko površina po kojoj trčite i ne igra veliku ulogu. No, stručnjaci savjetuju tokom jednog treninga promijeniti dvije različite vrste površine – trčanje po zemlji, travi ili asfaltu.

Na što morate pripaziti prije i nakon trčanja?
Nemojte trčati nakon teškog jela. Probava iziskuje mnogo posla, a to ujedno oduzima i energiju i snagu vašem tijelu.
Također nemojte trčati na prazan želudac. Naime, tada vašem tijelu nedostaju potrebni ugljikohidrati.
Nikad nemojte punim tempom dotrčati na prag svog doma i “krepani” se baciti na najdraži kauč. Deset minuta prije prestanka trčanja, usporite tempo kako biste postepeno smanjili puls.
Nemojte zaboraviti na istezanje. Svaku opterećenu skupinu mišića istežite oko 15 sekundi. Nipošto nemojte zaboraviti i na gornje mišiće, poput ruku i prsa. Trčanje je trening izdržljivosti tokom kojeg se ne jačaju sve skupine mišića. Zbog toga nemojte zaboraviti na vježbe snage za, primjerice, trbuh i ruke. Nakon trčanja je potrebno vratiti izgubljenu tekućinu.

Koliko brzo trčati?
Ispravni tempo je temelj učinkovitog treninga izdržljivosti. Ako trčite prebrzo, ujedno ćete se i prije umoriti, a to znači da trening i neće imati pretjeranog efekta. Dok ne shvatite koji je vaš idealni tempo, trčite onim koji vam bez problema omogućuje da tokom njega možete pričati.

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u