Turistički bum u Splitu i najava dobre sezone

Objavljeno 26.05.2011 - Turizam

Da će Split i ove godine biti apsolutni turistički hit potvrđuje porast broja dolazaka i noćenja u travnju koji je obilježio pojačani dolazak Francuza, Španjolaca, Nijemaca i Amerikanaca

SPLIT – Svaka kuna, uložena u turističku promidžbu 1700 godina staroga grada, stostruko se vratila. Tako kažu splitski turistički djelatnici koji, ohrabreni rezultatima prošlogodišnje sezone, ali i statističkim podacima za ovogodišnji travanj, najavljuju još jednu rekordnu turističku žetvu.

Višegodišnji napori u preobrazbi Splita iz tranzicijske destinacije u vrhunski europski grad, napokon su urodili plodom, što potvrđuju i rezultati u svim segmentima turističkog poslovanja, te činjenica da je prošlogodišnja turistička sezona, iako pod udarima recesije, bila najbolja od proglašenja neovisnosti.

Po podacima splitske Turističke zajednice, u travnju je zabilježeno 16.410 dolazaka, gotovo 6000 više u odnosu na isti mjesec lani, a porastao je i broj noćenja s 22.776 na 34.020

Da će Split i ove godine biti apsolutni turistički hit potvrđuje porast broja dolazaka i noćenja u travnju koji je obilježio pojačani dolazak Francuza, Španjolaca, Nijemaca i Amerikanaca.

Po podacima splitske Turističke zajednice, u travnju je zabilježeno 16 410 dolazaka, gotovo 6000 više u odnosu na isti mjesec lani, a porastao je i broj noćenja s 22 776 na 34 020. A kad još pristignu i gosti s kruzera, njih oko 6000 u jednom danu, kojima se pridružuju i turisti koji iz cijele Dalmacije organizirano dolaze u jednodnevni posjet, Split postaje mravinjak, što potvrđuje opravdanost svake kune uložene u turističku promidžbu.

Prema riječima direktora splitske Turističke zajednice Vedrana Matošića, najviše se radilo upravo na marketinškoj slici Splita, počevši od promidžbe na stranim tržištima do osmišljavanja kvalitetne ponude i popratnih sadržaja, koji uključuju jedinstveni spoj zabavnog i kulturnog turizma. “Split je napokon prepoznat kao živući spomenik, koji je brendiran kao europski grad“, kaže Matošić. Kao i lani, a tako je bilo i svih proteklih godina, smještajni kapaciteti splitskoga turizma i dalje su veliki problem, koji se svako ljeto “gasi“ otvaranjem novih privatnih apartmana te podizanjem kvalitete i spuštanjem cijena privatnog smještaja koji je posebno popularan među turistima.

Direktor Turističke zajednice svjestan je da će se taj problem ponovno osjetiti u srcu sezone, baš kao i lani, kad su morali preusmjeravati goste u Splitu susjedna odredišta, poput Trogira, Klisa ili Trilja jer nije bilo slobodnog kreveta. Split ima oko 7500 kreveta što nije bio problem dok su ga turisti doživljavali kao privlačnu, ali i usputnu destinaciju u kojoj su se zadržavali tek nekoliko sati, krateći vrijeme do polaska trajekta koji će ih odvesti na neki od srednjodalmatinskih otoka.

Gotovo dva desetljeća nosio je obilježje tranzicijskog turističkog grada koji se posjećuje u sklopu jednodnevnih izleta nakon čega se turisti vraćaju u susjedni Trogir ili Makarsku, ne nalazeći razlog za dulji boravak u Dioklecijanovu gradu. Sve turističke destinacije u ovom dijelu Dalmacije, prije svega Makarsko primorje i otoci, koji nose glavninu turističkog prometa, godinama imaju izvrsnu statistiku, no sada se po prvi puta nakon dvadeset godina kaskanja podigao i Split, koji je proglašen apsolutnim turističkim hitom prošlogodišnje sezone.

Za razliku od splitske oporbe, koja zazire od Kerumovih poduzetničkih planova, uključujući i sporno uređenje zapadne obale ispred njegova “Marjana“, turistički djelatnici jedva čekaju da se prestižni hotel iz sustava Hilton napokon otvori. Time će se kompenzirati manjak turističkih postelja, ali i vratiti već zaboravljeno vrijeme kad je odsjedanje u tom hotelu bio znak prestiža.

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u